Katalog Türü | Ahlak |
Eser Numarası | 165 |
Eser Adı | Minhâcü'l-müteallim |
Müellif Tam Künyesi | Hüccetü'l-İslâm Ebû Hâmid Muhammed b. Muhammed et-Tûsî el-Gazzâlî |
Müellif Bilinen Kısa Adı | Gazzâlî |
Yüzyıl (Hicri) | 5. |
Yüzyıl (Miladi) | 11. |
Vefat Tarihi Hicri | 505 |
Vefat Tarihi Miladi | 1111 |
Dil | Arapça |
Kütüphane Adı | Süleymaniye Yazma Eser Kütüphanesi |
Koleksiyon Adı | Hacı Mahmud Efendi |
Koleksiyon (Demirbaş) Numarası | 02081 |
Varak Numarası | 1b-28a vr. |
Hattat-Müstensih | Ömer b. Hasan |
Yazma İstinsah Tarih | 1183H |
Yazı Türü | Nesih |
Eserin Türü | Telif |
Eserin Baskısı | thk. Taha Yasin, Dımaşk: Dâru'n-Nahda, 2007. |
Eserin Çevirisi: Türkçe | İslam’da Eğitim, trc. Halil İbrâhim Delen, İstanbul: Sır ve Hikmet Yayınları, 2014. |
Eserin Tanıtımı ve İçerik Bilgileri | Eğitim-öğretim âdâbının işlendiği ve üç babtan müteşekkil eserde ilim ve onun cihad vb. gibi diğer birtakım işlerle mukayesesi, ilmin fazileti, öğretmen ve görevleri, akabinde ise ilim talebesi ve görevleri gibi eğitim-öğretim konularına değinilmiş ve konuyla alâkalı çeşitli ahlâkî hasletler zikredilmiştir. Müellif eserinin girişinde, "muhakkak ki ben Allah’ın da yardımıyla ilim, hoca ve talebe ile ilişkili bazı meseleleri, onların (bu konuda) birçok sözleri içinden önemlilerini, hoca(ların) tedrisatından intikal eden hususları topladım. Ve Allah’tan dileğim bana ilim ve onunla amel etme teşebbüsü ve bu hususta ciddiyet versin" şeklinde açıklamalarda bulunarak eseri nasıl ve niçin kaleme aldığını beyan etmiştir. Eserde konulara dair çokça kaynak kullanılmış, Hz. Peygamber'in ve ashabın sözlerinin ağırlıklı olarak ilgili konuya dair yer aldığı rivâyetler çokça zikredilmiştir. Bu açıdan eser "dinî ahlâk" türü eserler içerisinde yer alabilecek içerik ve yaklaşıma sahip bir eserdir. |
Eserin Konu Başlıkları | 1. Bab: İlim hakkında: Fasl: İlmin fazileti. 2. Bab: Öğretmen ve görevleri. 3. Bab: Çocukların eğitim-öğretimi, öğrenci ve görevleri. |
Sınıflama (Ahlâk Alanı Sınıflaması) | Dinî,Genel |