Katalog Türü | Ahlak |
Eser Numarası | 198 |
Eser Adı | Keşf-i nâmûs fî telbîs-i iblîs |
Eserin Anılan Diğer İsimleri | Telbîs-i iblîs; Nakdü’l-ilm ve’l-ulemâ’ |
Müellif Tam Künyesi | Ebü'l-Ferec Abdurrahman b. Ali b. Muhammed el-Bağdâdî İbnü'l-Cevzî |
Müellif Bilinen Kısa Adı | İbnü'l-Cevzî; Ebü'l-Ferec İbnü'l-Cevzî |
Yüzyıl (Hicri) | 6. |
Yüzyıl (Miladi) | 12. |
Vefat Tarihi Hicri | 597 |
Vefat Tarihi Miladi | 1200 |
Dil | Arapça |
Kütüphane Adı | Süleymaniye Yazma Eser Kütüphanesi |
Koleksiyon Adı | Esad Efendi |
Koleksiyon (Demirbaş) Numarası | 01641-001 |
Varak Numarası | 1b-189b |
Hattat-Müstensih | Abdullah b. en-Nebî |
Yazma İstinsah Tarih | 1083H |
Yazı Türü | Arabî |
Eserin Türü | Telif |
Eserin Baskısı | thk. es-Seyyid Cümeylî, Beyrut: Dârü’l-Kitâbi’l-Arabi, 1994. |
Eserin Çevirisi: Türkçe | Şeytan’ın Ayartması, İstanbul: Elif Yayınları, 2003. |
Eserin Tanıtımı ve İçerik Bilgileri | "Telbîs-i İblis/Nakdü’l-ilm ve’l-ulemâ" olarak bilinen bu eser şeytanın hileleri, vesvese ve kötülükleri ve bunlardan kurtulmanın yolları hakkındaki vb. konuları ihtiva eden bir eserdir. Eserin genel yaklaşım tarzı rivâyet eksenli olup Hz. Peygamber, sahabe, tâbiîn ve sonraki dönem âlimlerinin sözlerine ağırlık verilmekte ve konular bu sözler çerçevesinde işlenmektedir. Eser toplam on üç babdan müteşekkildir. |
Eserin Konu Başlıkları | 1. Bab: Sünnetin ve cemaatin gerekliliğinin emredilmesi. 2. Bab: Bid‘at ve mübtedi’lerin yerilmesi. 3. Bab: İblîs’in fitnesine ve tuzaklarına karşı uyarılar. 4. Bab: Aldatma (gurûr) ve hilenin (telbîs) anlamı. 5. Bab: Dinî ve itikadî konularda İblîs’in hilesi. 6. Bab: İblîs’in âlimleri çeşitli ilimler konusunda aldatması. 7. Bab: Valiler ve sultanları aldatması. 8. Bab: İblîs’in kullara çeşitli ibadetlerde hilesi. 9. Bab: (İblîs’in) zâhidleri aldatması. 10. Bab: (İblîs’in) sûfîleri aldatması. 11. Bab: (İblîs’in) keramete benzer şeylerle dindarları aldatması. 12. Bab: (İblîs’in) avamı/halkı aldatması. 13. Bab: (İblîs’in) herkesi uzun emelle aldatması. |
Sınıflama (Ahlâk Alanı Sınıflaması) | Dinî,Tasavvufî Ahlâk |